Re: Cichy went. w zasilaczu

Autor: fake box <fakebox.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Tue 30 Nov 2004 - 19:07:02 MET

Baniak <baniak_NO_SPAM@galileusz.pl> napisał(a):

> Witam ! ! !
> Czy może mi ktoś podąć producenta albo model jakiegoś dobrego tzn. cichego
> coolera do zasilacza.
Na allegro sa za ok 10 zl arctic cooling z automatyczna regulacja obrotow.

>Słyszałem tez ze można obniżyć obroty wiatraka
> rezysorem, tylko jest pewne ale, jakiego opornika użyć ??? Ale to już
> pytanie chyba nie do tej grupy.

Ja takie cos zrobilem do wentylatora obudowy
Jak kupisz cos w okolicach 45 Ohm to da ci to napiecie ~7 V na wentylator
czyli obroty spadna Ci o ok polowe. Wazne zeby taki opornik mial 1W mocy bo
mniejsze moga cos stopic jak sie mocno zagrzeja. Generalnie mozesz kupic kilka
roznych opornikow i potem przez ich odpowiednie laczenie (szeregowo lub
rownolegle) dobrac dosyc precyzyjnie napiecie. Polecam artykul :
http://tinyurl.com/4dbus