Re: Cichy went. w zasilaczu

Autor: oizo <oizo_at_autograf.pl>
Data: Tue 30 Nov 2004 - 19:07:20 MET

Użytkownik "Baniak" napisał w wiadomości
> Witam ! ! !
> Czy może mi ktoś podąć producenta albo model jakiegoś dobrego tzn. cichego
> coolera do zasilacza. Słyszałem tez ze można obniżyć obroty wiatraka
> rezysorem, tylko jest pewne ale, jakiego opornika użyć ??? Ale to już
> pytanie chyba nie do tej grupy.

wyjmujesz wicherek(wiatrak) i patrzysz jaki na naklejce pisze pobor mocy
(np. 0,13A).
i jesli chcesz zeby wiatrak chodził na 7V to obliczasz moc opornika ze wzoru
:

V/A=Opór (wynik jest w omach)

gdzie V to ilosc Voltów o jakie chcesz obnizyc napiecie ( jesli chcesz zeby
był na 7V to wstaviasz 5V)
        A to pobor mocy odczytany z wicherka( np. 0,13A)

P.S.
mam nadzieje ze cos z tego zrozumesz :D:D