Re: Zatrzymujący się dysk

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 04 Nov 2004 - 11:13:34 MET

*Bodziec* napisał:

> Mam następujący problem z dyskiem: zatrzymuje się, wydając przy
> tym wyraźnie słyszalny "trzask", po czym po upływie 2 sekund
> ponownie działa.

Bardzo prawdopodobne jest, że to właśnie niewydolny zasilacz
przeżywa czasami chwile słabości. Inna możliwość, to słabo
dociśnięty albo źle kontaktujący wtyk molex. Jak masz możliwość,
spróbuj potraktować wtyki od molexa (i piny w dysku) płynem do
czyszczenia styków, np. "Kontakt 60" lub "Kontakt S". Oba dość
skutecznie usuwają wszelkiego rodzaju tlenki i siarczki z
powierzchni stykowych. Czasami pomaga ponowne dociśnięcie molexa,
ale robienie tego na siłę nic nie da - styki powinny kontaktować od
razu po wciśnięciu. Jeśli tak nie jest, to albo są zabrudzone (np.
utlenione), albo rozklekotane - wtedy spróbuj je delikatnie
podoginać. Jeśli lubisz eksperymenty (i umiesz używać lutownicy),
spróbuj przelutować styki w dysku twardym - być może masz jakiś
zimny lut, który uaktywnia się podczas wibracji albo odpowiednim
rozgrzaniu.

Jeśli to nie pomoże, chyba tylko wymiana zasilacza rozwiąże twój
problem.

--
     \^^^^/             Pozdrawiam, Sniper              \^^^^/
    ((.)(.))      Po przeczytaniu spal ten list!        (@  @)