Re: dysk twardy IBM Deskstar

Autor: Paweł Cern <imie_at_nazwisko.neostrada.pl>
Data: Wed 03 Nov 2004 - 21:21:51 MET

"Marcin" <mziel@szczecin.home.pl> wrote in message
news:cmartb$ial$1@zeus.man.szczecin.pl...
> Mam problem z dyskiem IBM Deskstar IC35L040AVVA07. Jest to dysk 41,1 GB,
> 7200 rpm 16383/16/63 CHS.
> Podczas instalacji Windowsa 98 wszystko przebiegało sprawnie do momentu
> instalowania łatek z WindowsUpdate. Nie obwiniam tu bynajmniej łatek
> Windowsa. Być może to kwestia jakiegoś wirusa, który podstępnie mnie
> zaatakował podczas inastalacji. Wynikiem tego w pewnym, kończowym momencie
> instalacji komp się zwiesił i trzeba go było hard-resetnąć. Po tym
> uruchomiło się sprawdzanie dysków w trybie dokładnym (oczywiście
> [...]

Dyski IBM DeskStar należą do bardzo awaryjnych. Często pojawiały się na nich
bad sectory. Często też padała sama z siebie elektronika, objawy mogą być
takie jak opisujesz. U mnie w firmie padło już kilkanaście takich dysków, w
tym trzy kompletnie przestały się wykrywać. Sądzę że nie jest to wina
zasilacza bo w żadnym z komputerów nie padło nic więcej. Zresztą zasilacze
są przyzwoitej jakości - Enlight. Dodatkowo wpięte są do zasilacza UPS
stabilizującego nieco zasilanie.