Re: Pomiary napięć z zasilacza (wykonanie)

Autor: Bartosz Kiziukiewicz <kiziuk_at_alpha.swinka.net.pl>
Data: Mon 01 Nov 2004 - 17:24:11 MET

On Mon, 1 Nov 2004 08:46:51 +0100, "Pawel" <pawelral@poczta.onet.pl>
wrote:

> Tak - ale jak zmierzyć zasilacz - sam- nie podłaczony do płyty głównej- ?
> Jak go włączyć ? i czy bez obciążenia to jest bezpieczne ?

Jeśli masz "normalny" współczesny zasilacz, to nic mu się nie powinno
stać bez obciążenia chociaż kiedyś zasilacze tego raczej nie lubiły.
Jeśli chodzi o pomiar bez obciążenia, to on Ci nic kompletnie nie da.
Informacja o napięciu w stanie jałowym będzie całkowicie nieprzydatna.
Sugeruję raczej obciążyć wszystkie linie przynajmniej na 70-80%
obciążenia nominalnego np. żarówkami 12V i wtedy dokonać pomiaru
napięć.
Włączyć zasilacz możesz przez zwarcie PS-ON (bodajże na 14 pinie) do
masy.

--
Pozdrawiam
  Bartek