Re: Barracuda 120GB i bardzo niskie transfery na starszym sprzęcie.

Autor: galu <galu_at_niespamuj.gdynia.mm.pl>
Data: Mon 01 Nov 2004 - 11:40:04 MET

> 1. Jakim programem przegrywasz?
>
> Jesli program kopiuje przez widnows to moze byc wolno.
>
> Najlepiej zainstaluj (jesli nie masz) TOTAL COMMANDER'a i ustaw sobie
> bufory (jest w KONFIGURACJA / OPERACJA KOPIUJ/USUN), tak po 10 MB. IMO
> to rozwiaze problem.
>
> Poza tym powinienes widziec wyrazna roznice miedzy kopiowaniem z tego
> samego dysku na ten sam dysk i na inny dysk.

Tu nie chodzi wyłącznie o kopiowanie - generalnie dysk chodzi cholernie
wolno, wolno uruchamiają się programy, okna itd. (mam 384MB RAMu); dysk
dosyć ostro "szura" głowicami (jak wolnoobrotowe dyski sprzed kilku lat) i
jest o wiele głośniejszy od 3-letniej Barracudy 40GB i sporo od niej
wolniejszy (tam też nie miałem jakichś niesamowitych transferów, ale te
15-20MB/s zawsze było). Szybkość dysku mogę ocenić jednoznacznie
korzystając z Total Commandera i zgrywając po sieciówce 100mbit dane "na
zewnątrz" (Xbox) - maksymalne transfery w obie strony to 7-8MB/s.

A jakich prędkości powinienem się docelowo spodziewać na takim kontrolerze
- przy zgrywaniu z dysku na dysk i w obrębie jednego dysku?

--
Pozdrawiam,
Galu.