wytrzymałość dysku twardego

Autor: Wojtek <wniedzie_at_interia.pl>
Data: Mon 01 Nov 2004 - 10:00:26 MET

W związku z tuningiem interesuje mnie jak wygląda wytrzymałość dysku
twardego podczas pracy w nietypowych pozycjach (na boku lub odwróconego).
Kiedyś czytałem, że zamontowanie dysku w pozycji pionowej obniża jego
trwałość o 25%, a odwrócenie - o 50%. Ale to było parę lat temu. Może teraz
to wygląda troche lepiej?
Z drugiej strony miałem do czynienia z tablet pc, gdzie dysk umieszczony za
ekranem niejednokrotnie pracował prawie w pione (praca za biurkiem).
Z góry dzięki za odpowiedzi.

Wojtek