Re: [kupno notebooka] Laptop z USA czy z DE/UK ?? [koszty ; co się bardziej opłaca]

Autor: Sebastian <sebek_at_sisco.pl>
Data: Mon 01 Nov 2004 - 09:24:25 MET

> Chce kupić laptopa, ale się zastanawiam czy lepiej go kupić w
> USA (najniższe ceny) czy w Europie (niemczy Wielka Brytania)...
> ( Mam rodzine w USA, UK i DE - więc mogliby pomóc )

Wydaje mi się, że w tej chwili najlepiej w USA.

> Jak to jest z gwarancją na laptopy z USA (podobno niektóre firmy akceptują
> międzynarodową) ?

Tak musisz mieć międzynarodową, aczkolwiek gdy już będziesz wiedział jakiego
chcesz Laptopika zadzwoń do przedstawiciela w Polsce i zapytaj. Polecam
zrobić wywiad środowiskowy co do gwarancji :)))

> Jak wyglądają ostateczne koszty (ile za przesyłke?
> Jak jest z podatkiem [odliczenia] ? i jak z cłem z USA ?)

Generalnie cło jest naliczane od kwoty na fakturze, która wygląda nieco
inaczej niż w Polsce ;)) Jeżeli rodzina wyśle ci tego Laptopa, bez faktury,
celnik może machnąć ręką, aczkolwiek mogą też wysłać do ciebie list, z
prośbą o przedstawienie faktury. Mogą "dowalić" ci cło + vat + podatek
graniczny, więc mogłaby uratować cię mocno zaniżona faktura.

Za notebook`a polecam zapłacić WesternUnion, sklep/gość ma kase praktycznie
odrazu. Niestety są to dodatkowe koszta.

Paczki nie są takie drogie:

http://www.ups.com/content/us/en/index.jsx

Tu masz kalkulator.

> Znacie jakieś dobre / uczciwe i w miarre tanie sklepy w powyższych
> państwach ?

ebay.com :)

Na koniec dodam, że wygodniejszym rozwiązaniem byłoby kupno Laptopa na
allegro.pl od kogoś kto sprowadził go z Niemiec, USA... ceny są bardzo
atrakcyjne a o wiele mniej zachodu.

pozdrawiam

Sebastian