Re: reset systemu? rozpacz...

Autor: Hornet <tomWYTNIJ_at_hornet.eu.org>
Data: Sat 30 Oct 2004 - 21:59:07 MET DST

Użytkownik "d+" <dplus[NOSHIT]@tlen.pl> napisał w wiadomości
news:cluqkd$5ig$1@nemesis.news.tpi.pl...
: Od jakiegoś czasu mam problemy ze swoim komputerem. Od pewnego czasu w
moim
: komputerze (duron 750, 384Mb RAM 133mhz, płyta: wcześniej ECS k7vza,
obecnie
: MSI z tym samym chipsetem VIA co ECS) następują resety systemu (w2k - nie
ma
: różnicy czy zpatchowany przez WU czy nie - to samo w xp). Ma to związek
: chyba z obsługa urządzeń IDE - czyli hd, oraz cd-romy.
:
: objawy przy reset systemu:
: - resety da się określić jako regularne, wystepujące w podobnych
: oklicznościach np: czasem przy próbie odczytu z cd-rom (gdy płyta nie
: załapuje od razu), po odpaleniu i rozpoczynaniu jakiejś gry (małej jak
: warblade np. przy zapisie do pliku tej gry, najczęściej plik hiscore gdzie
: trzymane sa HiScory, a także do róznych innych plików chyba takze po
: odczycie, bo scandisk śrendio raz w tygodniu mi znajduje troszkę
zagubionych
: plików)
: - reset także następuje po skanowaniu dysku przy uruchamianiu systemu (po
: nieprawidłowym wyłączeniu komputera - czyt. resecie) - CO DZIWNE, reset po
: skanowaniu nie następuje gdy te skanowanie pominę (własciwie jedyny sposób
: na uruchomienie systemu)
:
:
: CZY OBJAWEM MOŻE BYĆ:
: - wadliwe taśmy (komputer ma już jakiś okres czasu za sobą, jednak
wykluczam
: żeby tylko jedna taśma była nieprawidłowa, bo rzeczy dzieją się przy
okazji
: czytania z hd i cd-rom - na róznych taśmach)
: - wadliwa pamięć (256 + 128 testowana specjalnym programem odpalanym z
: dyskietki - także rózne kombinacje w wsadzaniu pamięci wykluczyły ich
winę -
: chyba że 2 sa zje....)
: - wadliwy dysk (40 gb seagate baracuda raczej partycja systemowa
: zapełniona - wolne jakieś 100-200Mb na 2,5Gb, reszta różnie -dysk
: specjalistycznie nie sprawdzony)
: - wadliwe karty rozszerzeń (obecnie wyjęta karta dźwiękowa - myślałem, że
: powoduje błędy, ale mimo to zostały i obecnie siedzi jedynie w AGP geforce
2
: mx 200, PCI puste)
: - wadliwy system (w sumie na w2k i xp dzieje się równie źle, ale są inne
: symptomy i w2k delikatnie stabilniej chodzi)
: - wadliwa płyta główna (w sumie wykluczone - pomimo zmiany płyty z
ECS(miał
: wypukłe niektóre kondensatory) na MSI z podobnym chipsetem reset pojawia
się
: i tak - może to ten chipset taki ch...?)
: - inny osprzęt peryferyjny (nie sprawdzałem cd-rom - ASUS 52x który
ostatnio
: gorzej czyta - dopiero po wsunięciu za drugim razem tacki, myszka? :)
: klawiatura? monitor? LG Flatron 17", ZASILACZ? )
:
: CO JESZCZE SPRAWDZIĆ???
:
: Jestem zrozpaczony i zdesperowany- ta sytuacja już jest od roku
: praktycznie - pojawiła się w akademiku - mając zainstalowany XP robiły się
: podobne szopki.
: Dodam, że dopiero przy manewrach na dysku (praca na kompie, odpalanie
gier)
: system daje ciała. Zaraz zacznę dokładnie sprawdzać dysk (może wyrzucić
: wszystkie partycje i dane i zrobić mu porządny format?)
:
: Dla osoby która pomoże mi dojść do przyczyny problemu przelewam na konto
: pieniądze na piwo :) plz. pomóżcie ....
:
:
zacznij od wymiany kabla łączącego płytę z dyskiem, obowiązkowo 80 żył.

--
tom