reset systemu? rozpacz...

Autor: d+ <dplus[NOSHIT>
Data: Sat 30 Oct 2004 - 03:23:01 MET DST

Od jakiegoś czasu mam problemy ze swoim komputerem. Od pewnego czasu w moim
komputerze (duron 750, 384Mb RAM 133mhz, płyta: wcześniej ECS k7vza, obecnie
MSI z tym samym chipsetem VIA co ECS) następują resety systemu (w2k - nie ma
różnicy czy zpatchowany przez WU czy nie - to samo w xp). Ma to związek
chyba z obsługa urządzeń IDE - czyli hd, oraz cd-romy.

objawy przy reset systemu:
- resety da się określić jako regularne, wystepujące w podobnych
oklicznościach np: czasem przy próbie odczytu z cd-rom (gdy płyta nie
załapuje od razu), po odpaleniu i rozpoczynaniu jakiejś gry (małej jak
warblade np. przy zapisie do pliku tej gry, najczęściej plik hiscore gdzie
trzymane sa HiScory, a także do róznych innych plików chyba takze po
odczycie, bo scandisk śrendio raz w tygodniu mi znajduje troszkę zagubionych
plików)
- reset także następuje po skanowaniu dysku przy uruchamianiu systemu (po
nieprawidłowym wyłączeniu komputera - czyt. resecie) - CO DZIWNE, reset po
skanowaniu nie następuje gdy te skanowanie pominę (własciwie jedyny sposób
na uruchomienie systemu)

CZY OBJAWEM MOŻE BYĆ:
- wadliwe taśmy (komputer ma już jakiś okres czasu za sobą, jednak wykluczam
żeby tylko jedna taśma była nieprawidłowa, bo rzeczy dzieją się przy okazji
czytania z hd i cd-rom - na róznych taśmach)
- wadliwa pamięć (256 + 128 testowana specjalnym programem odpalanym z
dyskietki - także rózne kombinacje w wsadzaniu pamięci wykluczyły ich winę -
chyba że 2 sa zje....)
- wadliwy dysk (40 gb seagate baracuda raczej partycja systemowa
zapełniona - wolne jakieś 100-200Mb na 2,5Gb, reszta różnie -dysk
specjalistycznie nie sprawdzony)
- wadliwe karty rozszerzeń (obecnie wyjęta karta dźwiękowa - myślałem, że
powoduje błędy, ale mimo to zostały i obecnie siedzi jedynie w AGP geforce 2
mx 200, PCI puste)
- wadliwy system (w sumie na w2k i xp dzieje się równie źle, ale są inne
symptomy i w2k delikatnie stabilniej chodzi)
- wadliwa płyta główna (w sumie wykluczone - pomimo zmiany płyty z ECS(miał
wypukłe niektóre kondensatory) na MSI z podobnym chipsetem reset pojawia się
i tak - może to ten chipset taki ch...?)
- inny osprzęt peryferyjny (nie sprawdzałem cd-rom - ASUS 52x który ostatnio
gorzej czyta - dopiero po wsunięciu za drugim razem tacki, myszka? :)
klawiatura? monitor? LG Flatron 17", ZASILACZ? )

CO JESZCZE SPRAWDZIĆ???

Jestem zrozpaczony i zdesperowany- ta sytuacja już jest od roku
praktycznie - pojawiła się w akademiku - mając zainstalowany XP robiły się
podobne szopki.
Dodam, że dopiero przy manewrach na dysku (praca na kompie, odpalanie gier)
system daje ciała. Zaraz zacznę dokładnie sprawdzać dysk (może wyrzucić
wszystkie partycje i dane i zrobić mu porządny format?)

Dla osoby która pomoże mi dojść do przyczyny problemu przelewam na konto
pieniądze na piwo :) plz. pomóżcie ....

--
d+
house dj