Re: Dlaczego dysk może być uszkodzony?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 28 Oct 2004 - 22:15:02 MET DST

Użytkownik "ZdN3k" <stasbron@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:clrd8s$kvc$1@nemesis.news.tpi.pl

> 1.Pytanie teraz czy jeśli pojawia się taka sytuacja, to jest pewne,
> że dyski są uszkodzone i do niczego się nie nadają?

Nie, być może są to tylko software'owe uszkodzenia, zerowanie dysku
powinno je usunąć.

> 2. Co mogą takiego zrobić dzieciaki, żeby po kilku dniach zabawy
> uszkodziły dysk (i systuacja się powtarza)?

Może podkręcają procesor? Szyna danych pracuje ze zbyt dużym zegarem i
dysk się sypie. Może tasiemka do dysku jest uszkodzona. Może zasilacz
jest za słaby. Moża pamięć RAM się sypie. We wszystkich tych przypadkach
wystarczyć powinno wyzerowanie dysku, więc sprawdź to; jeżeli jednak
bad-y nie znikną, to znaczy że dzieciakom trzeba wiązać nogi pod
stołem... ;-)

> 3. Czy możliwe jest, żeby przyczyną tego uszkodzenia były jakieś
> konfikty sprzetowe? Ten komputer to jakiś zestaw Comapaq Prosignia,
> ale sądze, że nie jeden element został już wymieniony. Nie chcę, żeby
> zainwestowali w 3 dysk, po to, żeby znów uległ uszkodzeniu.

Compaq to Compaq - konflikty są IMO mało prawdopodobne.

/odpowiadając zmień px na pl/