Re: Odzyskiwanie danych

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 28 Oct 2004 - 19:32:21 MET DST

Użytkownik "Green" <*cotrzebausun*zdrw@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:slrn.pl.cnt3un.2f4.*cotrzebausun*zdrw@jk-amierzynski2.adc.elektrownia

> Możesz napisać coś szczegółowej?
> Mam też problem z dyskiem.
> WD80GB
> Jest widziany przez BIOS, ale:
> - fdisk konsoli odzyskiwania pokazuje dziwy
> (10GB z "hakiem" na podstawowej partycji, i ok 10GB na rozszerzonej)
> ale w tej rozszerzonej mówi, że nie ma logicznych...

Mówimy o diskpart, prawda? A ile i jakich partycji powinien pokazywać?

> [...]
>
> Gdy ten dysk jest podpiety samotnie w kompie, komp nie startuje poza
> obraz rozpoznawania sprzętu przez BIOS.
>
> Natomiast jak jest podpięty jako slave, (albo master) wraz z dyskiem
> o sprawnym systemie98,to W98 nie wystartuje dalej jak do graficznego
> loga Windows.....
>
> Dysk miał pierwotnie założone kilka partycji, i po pierwszym
> zastrajkowaniu, poszedł do warsztatu serwisowego. Ale serwis się
> poddał.
> Ale kombinując, gość musiał mi namieszać..... z tymi kopiami.
> Rozumiem, ze te dane, co były na logicznych _poprzednio_ są

Niekoniecznie. Być może bawił się softem w rodzaju TestDisk, tyle że bez
zrozumienia tego co on robi.

> Muszę uratować przynajmniej te dane z partycji systemowej! :(

To po prostu skopiuj partycję systemową na inny dysk np. przy pomocy
BootIt Next Generation http://www.terabyteunlimited.com (bez instalacji
na hdd), Ranish Partition Managerem, albo Ghostem.

> Powiedzmy, że skopiuję te zachowane dane na partycji systemowej.
>
> Co potem z tą kopia rezerwową?
> Rozumiem, że jak jej nie robiłem, to jej nie ma?

Przepraszam - ale z jaką kopią rezerwową?

> A odbudowywanie "sektora startowego od zera"? Jak i czym?

TestDiskiem, opcja "Rebuild BS". Ale jeszcze raz: trzeba wiedzieć po co
się to robi, no i zawsze starać się zrobić sobie kopię zastępowanych
sektorów.

W Twoim przypadku zacząłbym od zrobienia kopii pierwszej ścieżki dysku
przy pomocy np. MBRWork http://www.terabyteunlimited.com albo BootIt,
potem już spokojnie usunąłbym całą partycję rozszerzoną wraz z
wszystkimi dyskami logicznymi i zajął się odzyskaniem danych z pierwszej
partycji. Na koniec przywróciłbym ścieżkę z kopii i zająłbym się
porządkowaniem struktury partycji rozszerzonej. Tu niestety bez
szczegółowych informacji o poprzednio istniejących dyskach logicznych
nic ci nie pomogę. Mogę tylko podpowiedzieć: oglądaj początki i końce
(wartości LBA) odzyskanych TestDiskiem partycji, czy się nie zazębiają
ze sobą, patrz w ich główny katalog (TestDisk i BootIt to oferuje) czy
odnalazłeś właściwe partycje, no i pamiętaj że może ich być sporo więcej
niż tych których szukasz. Zresztą, kup sobie ostatni numer IT-FAQ
(http://www.it-faq.pl), opisałem tam w artykule szczegółowo postępowanie
przy naprawie struktury dysku, w tym użycie TestDisk.

/odpowiadając zmień px na pl/