Re: Pobor mocy przec proce

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Wed 27 Oct 2004 - 20:11:55 MET DST

NB wrote:
> Szukam danych na temat poboru mocy przez proce Intel P4 i AMD Athlon.
> Wiadomo, ze AMD grzeje się mocniej, więc i wiatrak proca musi miec
> mocniejszy, a z tego wynika większy pobor mocy.

Skąd wiadomo? Może było to prawdą ze 2 lata temu, ale obecna generacja
Intela pobiera moc wyraźnie większą niż obecne procesory AMD, w tym
Athlon 64.

Większy pobór mocy ma głównie procesor, a nie wentylator. Wentylator
pobiera 1..2W. Współczesne procesory od 40 do 110W.

> Pobor prądu przez komp zbudowany na AMD będzie więc większy niz przez komp
> oparty o Intela. Jest to jeszcze bardziej widoczne, gdy komp nigdy nie jest

Błędny wniosek wyprowadzony z błędnego założenia.

> wylączany. Za konsumpcję energii elektrycznej trzeba placic. Ciekawi mnie po
> jakim czasie zwroci się wyzszy koszt zakupu maszyny na Intelu. Moze po kilku
> latach koszt kompa na Intelu okaze się sporo nizszy, zwlaszcza dla maszyny
> pracującej w sposob ciągly?

Po pierwsze - będzie odwrotnie, po drugie - różnica to 10..40W na
niekorzyść Intela (Athlon 64 vs P4 Prescott). Zakładając 40W w ruchu
ciągłym jest to ok. 30 groszy na dobę.