Wolne/skokowe kopiowanie

Autor: Vincin <darkcity_at_gower.pl>
Data: Tue 26 Oct 2004 - 14:37:17 MET DST

Witam,

Uzywam windows 2003. Zauwazylem, ze podczas kopiowania, czy to z dysku na
dysk czy partycji na partycje jednego dysku, przy wiekszych plikach pasek
kopiowania zatrzymuje sie na chwile (okolo 1 sek) co kilka % (przy 700mb
pliku co okolo 4%). Uzywam glownie total commandera (probowalem ustawic
wlasciwosci kopiowania w tymze programie, ale raczej nic to nie dalo).
Zwyklym windowsowym sposobem kopiowania raczej nie jestem w stanie
stwierdzic czy rowniez ta przypadlosc ma miejsce (brak informacji
procentowej postepu).
Dodam tylko ze u kolegi ktory posiada taka sama plyte glowna, lecz windows
xp, nie zauwazylem tego problemu, podlaczalem nawet moj dysk. Predkosci
kopiowania rowniez zaobserwowalem u niego wieksze kolo 25mb/s (u mnie 20 w
porywach do 28.

Hmm przed wyslaniem posta, sprawdzilem jeszcze raz i przypadlosc poniekad
zniknela (nie wiem jak dlaczego , dyski byly wtedy iteraz ustawione na dma
5 na oddzielnych kanalach, predkosci z dysku 60gb barracuda 4 na 160gb
ibm/hitachi osiagaja 32-34mb/s, odwrotnie 28mb lecz w tym drugim
przypadku rowniez co kila % pasek stanu zatrzymuje sie na okolo pol sek. (co
prawda jest o wiele lepiej, lecz u kolegi przy kopiowaniu z jego dysku na
moj 60gb nie bylo zadnych postojow.
W przypadku dysku hitachi transfery w obrebie jego partycji rowniez nie sa
najszybsze 15-18mb

Moja plyta ecs k7s5a z najnowszym biosem obslugujacym dyski 160gb, dyski
polaczone na tasmach 100, hitachi samodzielnie, barracuda razem z cdromem.
U kolegi tasmy byly 33 ;)

pozdrawiam,
Vincin