Podkręcanie CPU a karta graficzna

Autor: =Marcos= <marcos_at_terefere.NOSPAMNOSPAM.com>
Data: Tue 26 Oct 2004 - 01:04:56 MET DST

Hejho!
Ostatnimi czasy z powodu problemów z K7S5A nabyłem porządniejszą płytę
główną - Epox 8K5A2+. Stwierdziłem, że warto by było podnieść częstotliwość
magistrali np. na 140MHz, bo w końcu dla procesora to żadna różnica, a
byłoby trochę mocy za darmo :) Niestety, okazało się, że nie da się
magistrali podnieść nawet na 134MHz (nominalna 133, Athlon 1333). Po kilku
próbach wyszło na jaw, że przeszkodą jest Radeon 7000 VE. Gdy włożyłem starą
Rivę TNT2, podkręcanie szło bez problemu. O co tu chodzi? To jest tym
bardziej dziwne, że na K7S5A komputer bez problemu chodził sobie na 138MHz.
Czy K7S5A nie podkręca szyny AGP razem z magistralą procesora?
Dzisiaj wyeliminowałem ostatni podejrzany element - zmieniłem zasilacz
Codegen 300W na Modecom 300W.

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]