Re: problem z dyskiem firewire pod win98

Autor: Jolly Roger <nie_posiadam_at_maila.w.pl>
Data: Mon 25 Oct 2004 - 23:38:21 MET DST

Niejaki dzidek w przypływie geniuszu wysmażył(a) co następuje:
> witam. podłączałem dysk do kontrolera firewire pod win98.
Oczywiście systemik 98SE a nie 98? Pierwsza wersja 98 nie za bardzo
mogła pracować z Fire Wire.

> system wykrywa go
> ale w menedżerze urządzeń urządzenie składujace "dysk 1394/usb" ma znaczek
> wykrzyknika i komunikat że użądzenie jest nieobecne albo że brak mu
> sterowników ble.. ble.. (sterowniki z płytki win98 sobie oczywiście pobrał).
Musisz zainstalować sterowniki dostarczone z urządzeniem. Win2000 i
wyższe bez problemu sobie poradzą bez sterów ale Win98 bezwzględnie
ich potrzebuje bo inaczej dysk nie będzie pracował poprawnie.

> mam wrażenie że windozie brakuje jakiegoś uaktualnienia. ma ktoś jakiś
> pomysł? (pod xp działa bez zarzutu).
Brakuje sterów od producenta dysku. Jeżeli takiego dysku ze sterami
nie posiadasz, to albo marsz na stronę producenta albo zatrudnij
google do poszukiwań.

BTW, to jest grupa sprzętowa i nie zajmuje się software (tutaj jest
ewidentny problem z sterownikami a nie ze sprzętem), więc w razie
dalszych problemów radzę udać się na odpowiednią grupę tematyczną np
pl.comp.ms-windows.win9x.

--
Marynarskie pozdrowienia od boskiego Jolly Rogera :)