Amilo D1840 czy M1425

Autor: Enzo <no_at_spam.invalid>
Data: Mon 25 Oct 2004 - 10:09:08 MET DST

Witam i przepraszam, jeśli temat jest już drażniący...

Mam do wyboru jeden z notebooków jak w temacie.
Dla ścisłości (dane ze stron Karenu):

D1840:
Intel(R) Pentium(R) 4 3000 MHz HT
Pamięć RAM: 512 MB (max. 1 GB) DDRAM
Dysk twardy 60 GB
Matryca ColorActive (15,4" WXGA 1280x800)
Karta video ATI MOBILITY RADEON 9600 128MB DDRAM

M1425:
Intel(R) Pentium(R) M 1800 MHz (Dothan)
Pamięć RAM 512 MB (max. 2 GB) DDRAM
Dysk twardy 80 GB (5400 obr.)
Matryca ColorActive (15,4" WXGA 1280x800)
Karta video ATI Radeon Mobility 9700 Pro 128MB DDR

Jestem programistą bazodanowym. Zdarza mi się pracować na bazach ponad
milion rekordów i to niestety w MSAccess. Komputer czasami będzie
wykorzystywany właśnie do pracy z bazami danych, poza tym głównie
rozrywka.

I tu pytanie: jak wypada porównanie procesorów. Pan w Karenie
powiedział, że PM 1.8 GHz jest wydajniejszy od P4 3.0 GHz, że nie
wspomnę o Centrino. Nie przewiduję pracy bez zasilacza, więc oszczędność
baterii ma drugorzędne znaczenie. Słyszałem jednak, że P4 potwornie się
grzeje. Wyposażenie przemawia na korzyść M1425, ale chciałbym rozwiać
wątpliwości co do procesora.

Proszę o odpowiedź, ewentualnie o linki do stron, gdzie znajdę odpowiedź
na moje pytanie.

TIA

--
Pozdrowienia,