dysk a kontorler ATA problem

Autor: pele <a_at_a.pl>
Data: Mon 25 Oct 2004 - 10:10:16 MET DST

Witam
Co może byc przyczyną następującej sytuacji:
Mam około 3 lat kompa z płytą wyposażoną w kontorler ATA 1000 oraz stary
IDE. Od jakiegos czasu BIOS ma problemy z rozpoznaniem dysku podłączonego
poprzez ATA. Jeśli jest podpięty na starym kontolerze to jest ok, na ATA
bywa różnie. Żeby było ciekawie mam trzy dyski (podłączam je w zależności od
potrzeb) i z każdym jest to samo.
Później podobne zachowanie się zauważyłem na komputerze kolegi u ktorego
czesto podpinałem jeden z moich dyskow. Mianowicie musial przepiac dysk z
kontrolera ATA na stary bo za nic nie chciał na nim rozpoznac dysku.
Ponieważ sprawa dotyczy nie jednego dysku to je wykluczam, system był
stawiany już kilka razy i to samo, tasiemki były wymienione, zostają
kontorolery na płycie, tylko pytanie co? Padają jak muchy? Nie chce mi się w
to za bardzo wierzyć... Pomału zaczynam dostawać obłędu bo ostatnio sprawa
rozciągneła się na 3 kompa i wygląda to jak choroba przenoszona za pomoca
dysku....
Może jakaś dobra duszyczka pomoże?

Pozdrawiam i z góry dziękuje za wszelkie sugestie
pele