wentylator (papst, noiseblocker)

Autor: bartosz skowron <xterrorx_at_SPAM-OFF.o2.pl>
Data: Sun 24 Oct 2004 - 22:36:55 MET DST

Cześć,

moj obudowa to Antec SLK-3700 BQE ze standardowym wiatrakiem 120mm z tyłu
obudowy.

Chciałbym dokupić wiatrak na przód (również 120mm).

Zastanawiają mnie w sumie modele dwóch firm. PAPST i Noiseblocker.
Z tego co czytałem w archiwum Papst jest cichszy, ale ma gorszy przepływ
powietrza. Z tego co wiem to z przodu powinien tez być odpowiednio duży
przepływ powietrza z racji wciagania chłodznego powietrza z zewnątrz i
przepychania go na tył obudowy. Czy to znaczy, że lepszy byłby
Noiseblocker?

Czytałem test wentylatorów 80mm na Siriusie. Pisali tam, iż wraz z
Noiseblockerem dostaje się full komplet: "...śrubek montażowych,
potencjometru do płynnej kontroli obrotów, przejściówki 3:4pin..."

Czy to dotyczy wszystkich modeli?

Czy model S1 będzie wystarczający czy jednak za mały przepływ powietrza
będzie? Z tego co czytałem to nie ma on potencjometru. Czy można sterować
jego prędkością za pomocą jakiegoś softu (np. SpeedFan) czy zawsze będzie
on dmuchał ze statyczną prędkością?

Jeżeli nie będzie wystarczający to co? S2? Zależy mi także na odpowiedniej
ciszy :) W S2 jest potencjometr, tak?

Jeszcze pytanie. Mój Antecowy wiatrak z tyłu montowany jest na gumowych
podkładkach. Czy można takie gdzies dostać (może są razem z wiatraczkami)?
I o co konkretnie pytać :) Myślę, że gumowe podkładki odpowiednio zredukują
drgania...

I jeszcze jedno pytanie. Czym się różni SX-1 od S-1?

PS. A może jednak PAPST?