Re: IBM ThinkCenter S50

Autor: GLide <glide_at_WYTNIJgazeta.pl>
Data: Sun 24 Oct 2004 - 00:16:57 MET DST

Dnia Thu, 21 Oct 2004 22:14:26 +0200, kbo napisał(a):

> Czy jest ktoś na grupie, kto użytkuje takie komputery: IBM ThinkCentre S50
> (p/n: 8183-7DG). Na wszelki wypadek podaję konfigurację: P IV 2,8HT, 40GB,
> DVD, FDD, 10/100,256MB. Mam kilka pytań natury przywracania oprogramowania w
> wersji fabrycznej. Może ktoś wykorzystuje to w pracy (np. banki, poczta).
> Prosze o kontakt na priva.

Cos podobnego mam w firmie od niedawna (ponad 20szt.)
Od strony sprzetowej: u mnie jest 2.8 (fsb533) bez HT Prescott. 20GB
Barracuda7 i do tego 512ramu Elpidy PC2100. Ogolnie rzecz biorac po kilku
miesiacach sprzet chodzi bezawaryjnie (z ta uwaga ze 1szt przyszla do firmy
bez dysku - ponoc Madziary nawalily.) Porownujac go do Compaq EVO D500 na
P4 2.4 Northwood okazuje sie ze IBM jest glosniejszy zarowno w idle czy tez
max obciazeniu. Oczywiscie wyzsze taktowanie i roznice w procku sprawiaja,
ze IBM rowniez jest troche cieplejszy. Co do wydajnosci to nie ma cudow:
!kanal pamieci i FSB533 rozkladaja Prescotta - ale przybajmniej te ktore
mam tak maja i kropka.
Z ciekawostek w srodku jest niestandardowa stacja dyskietek (troche
mniejsza niz zwykla desktopowa - moze rodem z laptopow?). Montaz kart PCI
bezsrubkowy - tu (+) dla IBM. Celowo do firmy zamowione zostaly Procki bez
HT i dyski 20GB - w wypadku pracy biurowej HT i wiekszy dysk nie mialy
uzasadnienia a zawsze to odrobine taniej wyszlo. (+) dla IBMa to rowniez
takie same i ciche Barracudy w kazdym kompie. W Compaqu roznie to bywalo w
zaleznosci od sztuki byly albo Barracudy, albo WD200, albo Maxtory.
Niestety najglosniejsze potrafily byc (choc nie zawsze) WDki ale rowniez
wsrod Maxtorow trafialy sie perelki. Montaz dysku w IBM sugeruje ze latwego
zycia mic one nie beda. Dysk jest pod CD, na dodatek zamontowany w zatoce
za posrednictwem platykowej rami z uchytem (klania sie bezsrubkowy montaz).
Za napedy Cd robia Liteony - na razie dzialaja, za bardzo obciazone nie sa
i pewnie nigdy nie beda - dla mnie mogloby ich nie byc :-)

Co do softu to nie wiem zupelnie jak jest z tym preinstalowanym bo u mnie
kazdy komp ma instalowany XP i inne smieci z RIS. Tu mala uwaga: RIS w
Win2k serv niezbyt ma u mnie ochote na zdalne bootowania z 1Gb sieciowek
intela co zmusilo mnie do odkurzenia kilku 3Comow na PCI (i dlatego dalem
ten (+) za bezsrubkowa instalacje)

Co do wygladu to mimo ze nie lubie oblych obudow to jednak IBM troche
przegial. IMO brzydkie sa te kompy niemilosiernie :-)

Gdybym byl zwyklym userem: wybralbym..... Compaqa na Northwoodzie
:-)(gdyby oczywiscie mial cichy dysk). Jest cichszy troche chlodniejszy i
tylko odrobine wiekszy, ale z tego co widze to aktualnie HP tez juz
wszystko robi na Prescotach wiec i tu moze byc juz nie tak rozowo jak
kiedys.

GLide

--
[Epox 8KRA2+, 2x512MB PC3200, AMD (FJQ4C)XP-M 2400XP@3200, Live!]