Problemy z chłodzeniem CPU.

Autor: Marek R. <blerva_at_napisy_psikus_.org>
Data: Sat 23 Oct 2004 - 10:37:31 MET DST

Witam.

Do niedawna używalem coolera Thermaltake 60x60x25 z ważniejszych
parametrów podam:
FAN SPEED 4550
MAX AIR FLOW 21 CFM
NOISE 28db

Był zamocowany na radiatorze titan'a jakiś starszy (nie miedziany)

Zakupiłem jakiś czas temu cooler Noise Blockera'a
http://4max.com.pl/pgrupa.asp?gg=19&g=24&page=3
Nabylem adaptor umożliwiający przykręcenie coolera 80x80 na
radiatorze 60x60. Wsadziłem nowegoo collera i niestety nie wyrabia
się on. Co dziwne ten Noise Blocker teoretycznie ma większą wydajność.
Zauważyłem przykładając ręke tuż nad tego Noise Blockera że część
powietrza "jest wypychana" w przeciwną stronę".(wentylator jest dobrze
przykręcony)
Wychodzi na to że wąskim gardłem jest adaptor między cpu a coolerem.
Czy moge liczyć kupując inny radiator że to się poprawi, bo ten cooler
NB bardzo mi się podoba, jest bezgłośny.
Jeśli tak to jaki radiator? Może ktoś coś polecic. Czy ktoś z was miał
wogóle podobny problem?
Aha, system działa satbilnie na obu wentylatorach tylko po jakimś
czasie, część procesów zżera 99-100 czasu procesora. Jeszcze wkleje co
to za procesor jeśli to ma komuś pomóc.

vendor_id : GenuineIntel
cpu family : 15
model : 0
model name : Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 1500MHz
stepping : 10
cpu MHz : 1499.965
cache size : 256 KB
fdiv_bug : no
hlt_bug : no
f00f_bug : no
coma_bug : no
fpu : yes
fpu_exception : yes
cpuid level : 2
wp : yes
flags : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge
mca cmov pat pse36 clflush dts acpi mmx fxsr sse sse2 ss ht tm
bogomips : 2994.99

        pozdrawiam Marek.

--
Marek Rusecki