Re: Zakup dysku twardego (80/120GB)

Autor: Maciek Mis <foto.amatorDOD_at_interia.pl>
Data: Thu 21 Oct 2004 - 10:11:41 MET DST

> Padlo mi DMA na moim kochanym (cichutkim) dysku Fujitsu 40GB i chyba
> bede zmuszony kupic sobie nowego dyska. Nie mam za duzo pieniazkow,
> wiec najprawdopodobniej bedzie to dysk 80GB (bardzo ewentualnie
> 120GB). Poczytalem sobie troche na sieci i jak na razie najlepszy
> wydaje sie Western Digital. Ale zawsze lepiej sie zapytac...
temat ostatnio wiele razy walkowany poszykaj w google i zobaczysz ze
najmniej problemow sprawiaja Samasungi
> 1. Plyte gl. mam oczywiscie Ultra-ATA. Ale w przyszlosci pewnie bede
> wymienial kompa (moze za rok?). Czy jest sens kupowac dysk Serial-ATA?
jesli nie masz kontrolera SATA to wydaje mi sie ze szkoda zawracac sobie
glowy
> 2. Ktory dysk byscie polecili? Czy na pewno WD? Cenie sobie: gwarancje
> (czyt: niezawodnosc), cicha prace i oczywiscie wydajnosc, chociaz przy
> dzisiejszych szybkosciach, to i tak pewnie roznicy nie zauwaze ;)
tez mialem taki sam dylemat na poczatku myslalem o Seagate ale podobno
ich legendarna jakosc ostatnio mocno sie popsula co widac w archwum
grupy :-( Potem myslalem o WD ale prawdopodobnie bardzo sie grzeja i
czesto sie zdarza ze po pewnym czasie zaczynaja byc glosne.
Moj wybor padl na Samsunga a dokladnie SP0812C z SATA lub SP0812N z
ATA133 (80GB 7200 8MB). Nie znalazlem prawde mowiac negatywnych opini na
ich temat i jak narazie jestem zadowolony z mojego egzemplarza.

--
Pozdrawiam, Maciek M.
GG: 4043660