Re: jak obudzic kompa -WOL

Autor: Marcin Z. <mziel-nospam_at_szczecin.home.pl>
Data: Thu 21 Oct 2004 - 09:58:02 MET DST

Użytkownik "Janusz Kornaga" <kornaga@wp.pl> napisał w wiadomości

> A masz w tym momencie połączenie z drugim komputerem (kartą sieciową)? U
> mnie, nawet jeżeli drugi komputer jest wyłączony, w zasobniku systemowym
> cały czas jest pokazywane istniejące połączenie, dwa monitorki, bez
> czerwonego krzyżyka.

Nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy. Ja nie mam dwóch komputerów
połączonych patchcordem, tylko 60 wpiętych do Switcha 3COM. Na tym Switchu
cały czas migają lampki przy połączeniach z komputerami które mają karty
sieciowe WOL - nawet gdy sa one wyłączone. W związku z tym na moim
komputerze, który jest włączony non-stop, zawsze będzie widoczne połączenie
sieciowe (migające monitorki bez czerwonego iksa). Natomiast, chciałbym móc
wybiórczo włączać zdalnie komputery w tej sieci.
Może potraficie wskazać mi jakiś inny soft, do budzenia kompów za pomocą
WOL?
Zastanawia mnie ta sprawa, czemu zaraz po zapisaniu BIOSu można obudzić
kompy a po wczytaniu WinXP i zamknięciu systemu - już nie można.
Aha, jeszcze jedno. W programie Poweroff pod przyciskiem "Specify..."
wpisuje się MAC Address karty kompa zdalnego. Jest też przy tym polu
przycisk "Lookup". Niestety jak wpiszę poprawny MAC adres kompa, który chcę
obudzić i wcisnę "Lookup" - dostaję komunikat "MAC address not found". Ten
sam komunikat wyskakuje nawet przy włączonych kompach.
Niestety, mało wiem na temat WOL i niewiele też znalazłem na ten temat
informacji w sieci. Może zna ktoś jakiś niezły portal, w którym mógłbym
sobie doczytać?

Pozdrawiam,
Marcin