Re: Za malo miejsca na wiatraki

Autor: <lev_at_k>
Data: Thu 21 Oct 2004 - 01:00:02 MET DST

Marcin Pikalski wrote:

> Witam
> Na wiekszosci plyt, jesli nie na wszystkich, sa dwa 3 pinome wyjscia do
> podlaczania wiatrakow. W chwili obecnej dla mnie to za malo (patrz pot:
> "Komputronik? Nie, dziekuje" ;P) I tu mam pytanie: czy istnieja
> rozgaleziacze do tych wejsc? Ew. przejsciowki oc mby mozna podlaczyc pod
> zasilacz? I jesli tak to gdzie je mozna dostac? Przelecialem allegro
> pobieznie, ale nic nie znalazlem :(
> Ew. jak Wy sobie z tym radzicie

rozgaleziaczy 3pin molex podlaczanych pod mb raczej nie stosuje sie w
praktyce. mozna za to latwo dorwac przejsciowki 4pin molex -> 3pin molex
(czesto z przelotem - nie "blokujace" wtyczki i rozgalezieniem np. Zalmana
z dwoma koncowkami 3pin 12V + dwoma 3pin 5V). a najprosciej i najtaniej jak
masz lutownice to zrobic taki rozgaleznik samemu - pomijasz wtedy tylko
trzeci kabelek (z reguly bialy) monitora obrotow (i tak nie bedzie
dzialal). dodatkowa zaleta "samorobek" oprocz kosztow jest fakt ze robisz
dokladnie taka "konfiguracje" zlacz jaka potrzebujesz - ze zwyklego 4pin
molexa mozesz prosto uzyskac zlacza 12V (zolty+czarny kabelek), 5V
(czerwony+czarny) i ew. 7V (zolty+czerwony - konfig raczej niezalecany).

> pzdr
> Marcin

pozdrawiam