Re: 80 GB - Maxtor, WD czy Seagate?

Autor: BSpider <peterbls_IhateSPAM_at_o2.pl>
Data: Tue 19 Oct 2004 - 12:41:37 MET DST

Użytkownik "Sniper" <sniper10000@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:13xrvcjmtnfg8.dlg@powered.by.sniper...

> Kiedyś bawiłem się w takie testy na paru wybranych dyskach i
> odczuwałem różnicę. Nie powiem, że było to coś piorunującego, ale
> dla mnie każda sekunda się liczy. Często zdarza mi się kopiować
> grubo ponad 100 GB danych z dysku na dysk. Przy takich ilościach
> danych czasy kopiowania potrafią wydłużyć się o kilkanaście minut.

Takich ilości danych to nie kopiuję :). Jeżeli rzeczywiście komputer jest
wykorzystywany do tego żeby kopiować takie dane kilkakrotnie w ciągu dnia to
trzeba ustawić maximum performance. Jednak wątpię czy przeciętny użytkownik
komputera będzie kopiował 100GB z dysku na dysk na tyle często żeby wymagać
maksymalnej możliwej wydajności. Należy pamiętać że te dyski (Maxtor wersja
P0) mają 8MB bufor, a ponadto współczesne systemy operacyjne i tak buforują
odczyt danych z dysku w pamięci operacyjnej. Stąd moje stwierdzenie że dla
przeciętnego użytkownika lepiej ustawić dysk na quiet i cieszyć się nim
trochę dłużej.

> Dziwne, ale niech ci będzie. Nie widziałem, więc nie będę się
> spierał. Dla moich dysków 35 stopni to raczej minimum bez chłodzenia
> (lub średnia temp. pracy z aktywnym chłodzeniem).

Wkrótce powinienem mieć więcej tych modeli więc dowiem się czy te moje dwa
egzemplarze to jakieś odosobnione przypadki (in plus - o niskiej
temperaturze podczas pracy :) czy też najzwyklejsze 80GB-owe dyski Maxtora.

pozdr.