Re: napiecie

Autor: MPiotrek <pm_at_xnet.one23.pl>
Data: Tue 19 Oct 2004 - 11:12:22 MET DST

Użytkownik "Tomek" <Tmek222@o2.pl> napisał w wiadomości
news:Xns9586EA822FE5BjAr@193.110.122.97...
> Witam :)
> Chyba jak kazdy znudzony codziennoscia, postanowilem cos zmienic w
> swoim komputerku ;) i tak mysl mi przyszla, zeby podswietlic swoja
> klawiaturke, a pozniej myslalem o myszce, tylko problem pojawia sie tu
> taki, ktory kabelek w myszce odpowiada za prad do niej dostarczany?:) i
> jakie tam jest napiecie? i czy w ogole daloby sie pod to podpiac siakas
> diode?

PS/2, czy USB?
Wystarczy poszukać w Internecie opisu złącz (są setki), znajdziesz napięcie,
prąd maksymalny, bedziesz wiedział co na którym pinie.
Podpowiem tylko, że napięcie jest 5V w obu złączach, w przypadku USB max.
prąd 500mA, w przypadku PS/2 nie wiem.

Diodę podepnij przez opornik do VCC i masy, wartość rezystancji zależy od
typu diody, wyliczysz z prawa Ohma znając jej parametry.

--
|\/||_|