Re: DDR - Pytanie z innej beczki :-)

Autor: Marcin <mgora_at_gazeta.pl>
Data: Mon 18 Oct 2004 - 20:49:12 MET DST

"Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> wrote in message
news:2004101816563500@grush.one.pl...

> Zapominasz, że FSB Athlona też pracuje w trybie DDR. Jeżeli
> zatem i pamięć, i procesor są taktowane zegarem 166 MHz,
> są w idealnej zgodzie pod względem przepustowości.
Czyli prace w trybie DDR mozna utozsamic z praca na zarowno rosnacym i
opadajacym zboczu sytnalu taktujacego, tak? W tym przypadku rzeczywiscie
wszystko nabiera dla mnie sensu - bo faktycznie mozna sobie to pomnozyc x2
dla "nie DDR" i wyjdzie na to samo.
Moje pytanie wzielo sie z przeczytania powyzszego tekstu
http://www.benchmark.pl/artykuly/testy/AthlonXP_2400_2600/strona-2.html
a w szczegolnosci zaniepokoily mnie slowa:

"Athlon XP 2600+ z oznaczeniem AXDA2600DKV3D jest przeznaczony do FSB333
(166 MHz DDR), mnożnik wynosi 12,5. Wewnętrzne taktowanie wynosi w tym
przypadku 2,075 GHz. Jeśli ten procesor będzie się używać z FSB 133, to
wewnęrzne taktowanie osiągnie wartość 1,667 (tyle, co w Athlonie XP
2000+). "

Czy z tego wynika ze nezewnictwo "333MHz" albo "166Mhz DDR" jest
prawidlowe i ze te dwie wartosci sa rownowazne?

> Z tego powodu do Athlona nie warto kupować płyt z dwukanało-
> wą obsługą pamięci, bo dzieje się właśnie to, o czym piszesz:
> pamięć w trybie dwukanałowym ma 2x większą przepustowość niż
> magistrala procesora.
Jestes pewien ze to nic nie daje? Owszem, teoretycznie to sensu nie ma,
ale moze w gre wchodza jakies rzeczy o ktorych tu nie piszemy. Pytam sie
bo duzo ludzi strasznie "napala sie" na dual-channel, jak rowniez
publikowane sa benchmark'i (np. w PC World) gdzie plyty z obsluga dual
channel sa szybsze niz te bez.

Dziekuje za odpowiedz,
Marcin