Re: co kupic?

Autor: szpon <szpon_at_nospam.gazeta.pl>
Data: Sun 17 Oct 2004 - 19:10:01 MET DST

globi wrote:
> Witam!
>
> chce kupic 512MB RAM
> plyte i procesor (AMD)
>
> co byscie doradzili?

Najlepiej znalezc AthlonaXP na rdzeniu Barton (najlepszy bylby chyba 2500+).
Wybór RAMu to juz nie jest az tak wazna kwestia, chyba ze planujesz go
niemilosiernie podkrecic. I najlepiej kupic 512MB w jednej kosci - w
przypadku AMD DualChannel na nie wiele Ci sie przyda, za to nie bedziesz
ograniczony w przyszlosci brakiem slotów na dodatkowe kosci pamieci.

Co do plyty glównej, to bierz jakas na nForce2 400-U z SoundStormem
(najlepiej jakiegos Epoxa czy ew. Abita). Omijaj VIA szerokim lukiem.

> dodatkowo bede chcial kupic jakis UPS bo zdarzaja sie tu skoki
> napiecia, jaki byscie wiec UPS doradzili? raczej nie zalezy mi zeby
> dlugo podtrzymywal, glownie chodzi o zabezpieczenie komputera przed
> tymi skokami napiecia

Ja mam najtanszy EVER'a za ok. 240zl. Ma za malo mocy, zeby podtrzymac kompa
+ mój monitor (17", baardzo stary), wiec mam podlaczonego pod niego tylko
kompa. W razie zaniku zasilania, przez 15-20 minut podtrzymuje prace systemu
(a jeszcze nie zdazyl mi sie az tak dlugi zanik pradu) i jest w zupelnosci
wystarczajacy.