Re: JAk przeniesc system na RAID (mirror)

Autor: Ghost <m_at_m.com>
Data: Sun 17 Oct 2004 - 13:20:09 MET DST

Użytkownik "Rafał Łukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisał w wiadomości
news:ckrsm1$ms5$1@news.onet.pl...
> Ghost wrote:
>
> [...]
>
> Na myśli miałem coś innego, w mirroringu bez buforowania zapis odbywa się
> jednocześnie na dwa dyski, zyskujesz oczywiście bezpieczeństwo, nie
> zyskujesz nic na wydajności. Niektóre sterowniki zapisują dane na drugi
> dysk z opóźnieniem (dzięki czemu 2gi dysk może jednocześnie odczytywać
> dane, zgodnie z kolejką zleceń SCSI),

??? Jestes pewien, ze praktykuje sie cos takiego? Widze mnostwo przeciw i
niewiele za.

> Przy odczycie powinieneś mieć większą wydajność związaną z tym, że dwa
> niezależne zestawy głowic mają dostęp do tych samych danych, pytanie tylko
> jak to jest zrealizowane w przypadku tego sterownika ?

No tu faktycznie moze byc zysk.

> Daj znać, gdy zbudujesz raid'a, czy poza bezpieczeństwem, co jest
> bezsporne, zyskujesz wyraźnie na wydajności, szczególnie przy losowym
> dostępie i odczycie. Aby mieć pkt porównawczy, po zastosowaniu stripiingu
> znacznie mi spadł czas ładowania się winxp, obrazowo mówiąc do ok .dwóch
> przelotów mrugającego paska (test bardzo względny, na to jak długo ładuje
> się system wpływ ma b. wiele czynników, szczególnie to co masz w nim
> zainstalowane, fragmentacja etc.)

Hmm, zinstalowalem w wydajnosci nie widze poprawy (subiektywnie, zadnych
technicznych testow nie robilem) , za to chalas wzrosl (dwie baracudy 120gb
w raidzie, czyli chyba raczej jednocze uderzenia glowic).