Re: JAk przeniesc system na RAID (mirror)

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Sat 16 Oct 2004 - 02:19:50 MET DST

Ghost wrote:

> Hej!
>
> Mam taka zagwozdke. Otoz wszystko jest poinstalowane na dysku SATA (a
> jest tego troche) pod systemem Win XP Professional. I teraz pojawila sie
> mysl by wykorzystac mozliwosci techniczne plyty (ASUS P4P800) i doinstalowac
> drugi dysk SATA tak, aby chodzily w mirrorze. No i pojawia sie trudnosc, jak
> tego dokonac nie reinstalujac wsyzstkiego od nowa?

Do mirroringu prawdopodobnie da się dołożyć kolejny dysk, mam tą płyte,
ale nigdy tego nie robiłem. Być może bardziej atrakcyjny byłby stripping
(mam akurat taką konfigurację) ?
- 2xwiecej miejca
- większa wydajność przy odczycie i zapisie (więcej niezależnych
głowic), nie wiem jak przy tym sterowniku realizowany jest zapis, czy
synchronicznie, czy z opóźnieniem na 2gi dysk.

- co prawda problemy, gdy padnie jeden dysk, ale jeżeli w komputerze
masz jeszcze jeden na backupy, a na tych dwoch pierwszych trzymasz
system i dane, których chwilowa niedostępność lub nawet strata niewiele
wniesie, to dlaczego nie.

mirroring nie pomoże Ci wiele, jeżeli dane fizycznie usuniesz z dysku -
backup TAK.

pozdrawiam
Rafał

--