Re: markowy serwer z SATA

Autor: Kit <adarponiespamuj_at_wp.usunto.pl>
Data: Fri 15 Oct 2004 - 23:30:12 MET DST

> dzięki za wszystkie uwagi, planowałem zrobienie RAID1 na dwóch dyskach
> SATA 80 GB i wydaje mi się, że wydajność tego byłaby wystarczająca, jak
> wystarczy SATA to po co SCSI?, chodzi o koszty, ale jeszcze decyzja nie
> podjęta :) Komputer nie musi być super wydajny, bardziej zależy mi na
> stabilności i trwałości. Jeśli chodzi o Optimusa, z tego co wyczytałem to
> dają 3 lata gwarancji u klienta, a inne firmy zdaje się, że mniej
> (przynajmniej w standardowej cenie taniego serwera).

Nawet mając dwa procesory w serwerze szkoda je angażować do obsługi SATA,
dlatego SCSI. OCzywiście można zastosować kontroler SATA RAID 0,1 1+0 który
przejmuje to na siebie. Tylko wtedy aspekt ekonomiczny staje pod znakiem
zapytania.

Zupełnie inna kwestia to dyski. Jednak dyski SCSI 10K chodzą latami.
Awaryjność na poziomie procentowym. Abybyło ciekawiej to jeszcze same
zaraporują w większości wypadków, że mają się zamiar zepsuć. Wymiana takiego
dysku w opcji HotSwap, nie wymaga nawet wyłączenia serwera, dalej robi
swoje tylko wolniej.
Jeśli ważna jest bezawaryjność i ciągłość pracy to jednak SCSI ma to w
rodowodzie, SATA tylko jak na razie na papierze.

Ukłony,
KiT