Re: nowe czesci do komputera...

Autor: Maciek Mis <foto.amatorDOD_at_interia.pl>
Data: Fri 15 Oct 2004 - 21:51:01 MET DST

> W tej chwili mam tam Matrox DualHead 450, ale nie uzywam dwoch monitorow jak
> na razie wiec wydaje mi sie ze wiele sie nie zmieni. Te nowe karty maja
> doscy duza wydajnosc, wiec sadze ze tak calkiem zle nie bedzie. Monitor to
> 21" Nec. Generalnie sie zastanawiam czy przypadkiem sie nie pokusic o ten
> drugi zestaw... ale cos tak mam mieszane uczucia.
w karcie nie chodzi tylko o wydajnosc no chyba ze duzo grasz. ja nie
gram prawie wcale wiec nie ma sensu kupowac wydajna karte. z tego co
czytalem to zadna karta w 2D nie dorowna Matroxowi. nie musisz uzywac
dwoch monitorow tu chodzi o jakosc Matroxa w 2D. Jesli jednak
zdecydujesz sie na inna grafike to kupuj tylko renomowanych producentow!
co do drugiego zestawu to chyba troche drogo wyjdzie a roznicy w pracy
pewnie i tak nie zobaczysz :-)
> A powiedz: jak widze ten Celeron masz na 533MHz, jak wyglada wzrost
> wydajnosci w pracy dual, a nie dual? Wydawalo mi sie ze to chodzi o to by
> procek smigal na 800 a kosci mialy 2x400...
predkosc FSB (533MHz) nie ma nic wspolnego z dual a wydajnosc w
przypadku dual wzrasta teoretycznie o ok 50%
tu mozesz poczytac o pamieciach
http://www.chip.pl/arts/archiwum/n/articlear_72567.html
a tu masz porownanie P4 i Celerona
http://www.chip.pl/arts/archiwum/kth/kthar_106361.html
wg mnie to szkoda przeplacac
> no i jeszcze jedno... ta plytka jest ze zintegrowana grafika, jak sie
> domyslam ram dzielony czyli z 512 cos tam dales na grafe... ile dales i jak
> to smiga? Kiedys sie nad tym zastanawialem (tzn. nad ta plyta), ale chyba
> jednak kupie zewnetrzna grafe, skoro mam juz pieniadze...
ta plyta P4P800-VM jest najtansza z dostepnych i ma przy okazji grafike
wiec wydaje mi sie ze to dobre rozwiazanie bo na razie uzywam te
zintegrowana (wydaje mi sie ze wcale nie jest taka zla jak ja opisuja) a
  jak bede mial kase do dokupie sobie jakas lepsza na plycie jest AGP 8x
> PS. Jeszcze pytanie pozakonkursowe, aby sie upewnic: pod zadnym pozorem nie
> wkladac starego matroxa do nowej plyty, prawda? Zwiazane jest to z napieciem
> na szynie agp tej plyty... dobrze pamietam?
tak tu chodzi o napiecia musisz poczytac jakie ma twoja karta a jakie
obsluguje plyta

Maciek