Re: życie kompa a przerwa w dostwie prądu

Autor: peterphk <peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl>
Data: Thu 14 Oct 2004 - 16:26:48 MET DST

globi napisał(a):
> A czy jest mozliwe w sytuacji ktora opisales ze bedzie psul sie dysk twardy?
> Nie jestem pewien czy to ma miejsce u mnie ale popsul mi sie dysk z miesiac
> temu, tzn po wlaczeniu komputera dziala ale po jakims czasie pol godziny do
> godziny komp zawiesza sie. Na innym dysku nie mam tej sytuacji wiec cos z
> dyskiem nie tak. S.M.A.R.T pokazuje ze dysk zepsuty.

od samych spadkow raczej nie (chyba, ze bylo przepiecie na wyjsciu
zasilacza) ... wszystkie nowe dyski twarde juz od dluzszego czasu maja
zabezpieczenia przed uszkodzeniem glowic wiec samo wylaczenie pradu nie
powinno im zaszkodzic ...

> A dzisiaj mam problem z innym dyskiem, nie chcial mi komp bootowac. Czy to
> moze byc spowodowane wadliwie dzialajacym zasilaczem?

Oczywiscie, ze moze byc spowodowane wadliwie dzialajacym zasilaczem, ale
niekoniecznie spadkami napiecia tylko za wysokim napieciem. Szczegolnie
podatne na za wysokie napiecie byly seagaty. Jezeli na lini 12V masz
powiedzmy >12,7V to jest to jak najbardziej powod do podejrzewania o
uszkodzenie dysku zasilacza ...

musisz tez uwzglednic taki fakt, ze dysk mogl pasc z zupelnie innego
powodu ... albo zostal "stukniety" albo wada fabryczna ...