Re: Monitor wpuszczony w stól ...

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 13 Oct 2004 - 17:28:57 MET DST

*Maciej W. Rozycki* napisał:

> Proponuje [...] zastanowic sie, dlaczego monitory CRT sa
> produkowane w wersjach dla polkuli polnocnej i poludniowej.

Jakieś źródło tej informacji? Co z tymi, którzy mieszkają na
równiku? Po co w takim razie ekranowanie magnetyczne w monitorach?

Nie, żebym się czepiał, ale... wziąłem właśnie z ciekawości na
warsztat 6 różnych monitorów CRT. Każdy z nich ustawiałem w różnych
pozycjach: kineskopem do góry, w dół, bokiem itp. - słowem cuda na
kiju wyprawiałem. Żaden z nich nie zareagował jakimkolwiek
odbarwieniem czy zakrzywieniem geometrii. Wnioskuję zatem, że
problem, który poruszyłeś to podręcznikowe teorie młodego
elektrotechnika z lat 80-tych, które już dawno temu zostały
rozwiązane i przy obecnym poziomie zaawansowania technologicznego
nie mają najmniejszego znaczenia.

--
     \^^^^/             Pozdrawiam, Sniper              \^^^^/