Re: Epson R200 czy HP5652

Autor: Łukasz Ledóchowski <lukled_at_tlen.pl>
Data: Tue 12 Oct 2004 - 16:05:48 MET DST

krzysq wrote:

> Zastanawiam się nad kupnem jednej z tych drukarek. Nie znalazłem zbyt
> wiele informacji o drukach Epsona, a prawie każdy zapytany odradza
> kupno drukarek Epsona. 66% moich wydruków to będzie zwykły tekst
> czasami z kolorową grafiką a pozostałe 33% to rekalmówki z foto
> jakąścią i na foto papierach. Nie będę tuszów dopełniał i używałe
> niefirmowych. Oczywiście bedę używał "resetera" do pojemników. Czy
> rzeczywiście koszty eksploatacji Epsona będą większe. Z ogólnych
> informacji znalezionych w internecie wyliczyłem że koszty są
> [...]

1. Jest model HP 5655. Ma dokładnie te same możliwości jak 5652, ale
jest sporo tańszy.
2. Nie wiem po Ci reseter do chipów skoro nie chcesz dopełniać tuszu:)
Na allegro można dostać zamienniku do Epsona za 16 zł. O jakości sie
nie wypowiem bo nie znam:)
3. Potrzebujesz bardziej druku na CD (R200) czy druku dwustronnego (HP
5655)? Tak BTW Canon iP4000 ma obie te funkcje i jest tańszy w
eskploatacji od obu drukarek. Tyle, że wygląda obrzydliwie:)
4. Problemów z driverami do R200 nie ma żadnych.
5. W Epsonie jeden pojemnik z kolorem ma 13ml. W HP pojemnik
trzykolorowy ma łącznie 17ml. Oddzielne kolory mogą dać naprawde dużo,
zwłaszcza jeżeli np. drukujesz zdjęcia z wakacji gdzie byłeś na morzem
i połowa zdjęcia to niebo (cyan pójdzie bardzo szybko).
6. Jeżeli chodzi o tekst to według deklaracji HP i Epsona wydajność
jest podobna.

--
# http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=10223
# Łukasz Ledóchowski lukled@tlen.pl GG:503647