Re: Jaki dysk ATA 120 -160 Gb polecacie ?

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Sun 10 Oct 2004 - 17:26:53 MET DST

misiowaty wrote:
> Witam
> Planuję zakup dysku, najbardziej zależy mi na bezawaryjnej pracy dysku,
> szybkość czy głośność stawiam na drugim miejscu.
> Co myślicie o montowaniu wentylatorów na dysku ? Warto ???
> Miałem taką sytuację, że jak wentylator na dysku IBM 40 Gb się zapsuł to
> dysk nie pracował - tak się przyzwyczaił do chłodzenia.>

Witam!

No to ja proponuje: Dysk Seagate Barracuda 7200.7 160GB 8MB, 3 lata
gwarancji, dość cichy, mam takie 2 od niecalego roku i ... dzialaja :)

Przy jednym dysku obejdzie sie bez dedykowanego wentylatorka (zakladajac
ze w obudowie jest wymuszona wymiana powietrza), ale przy kilku duzych,
szczegolnie 7200rpm lub wiecej, wentylator *bedzie obowiazkowy*,
wydzielaja b. duzo ciepla. Jednak by nie wyglupiac sie z kieszniami z 3
wentylatorkami i 17 diodami za 200 zl, proponuje zainstalowac wentylator
wdmuchujacy powietrze, 80x80 z termoregulatorem. Kazda obudowa ma w
dolnej czesci miejsce na takie cos. kosztuje to 20 - 30 zl, a zalatwia
sprawe chlodzenia nawet 4 dyskow 7200rpm.

pozdrawiam

--
Rafał Łukawski
http://www.lukawski.pl/