Re: HDD Maxtor - temperatura

Autor: bartosz skowron <xterrorx_at_SPAM-OFF.o2.pl>
Data: Sat 09 Oct 2004 - 21:50:29 MET DST

Dnia Sat, 9 Oct 2004 12:36:23 +0200, BSpider napisał(a):

> OMG. To o wiele za dużo (górna granica niedaleko). Dla przykładu mój 80GB
> Maxtor DM9 wersja P0 (nie jest to S-ATA ale to chyba bez znaczenia) ma po 2
> godzinnej pracy 22 st. i żadko kiedy przekracza 30 (nawet kiedy pracuje
> kilka dni pod rząd). Podczas największych upałów miał 35 st.

Mój praktycznie ma stabilną temp. Czasami spadnie do 48st., ale nigdy
wiecej niz 53st. tez nie mial. Ogolnie te 51 jest zawsze. Czy po 15 min,
10h. Az sprawdze rano zaraz po wlaczeniu czy tez odrazu pokazuje te 51st,
bo to byloby dziwne.

> Może pora zastosować jakieś dodatkowe chłodzenie dysku albo kupić lepszą/większą
> obudowę.

Obudowa i dużo i bardzo dobra. Antec Solution SLK3700-BQE.

Wentylacja: 12cm wiatrak z tyłu, BOXowy wiatrak na P4, wiatrak na północnym
mostku. Z przodu wiatraka nie ma, ale to i tak dziwne. Komp odsuniety od
ściany na jakieś 30-40cm czyli sporo. Ogolnie po wlaczeniu jak przyleze
reke do wiatrakow to czuc chlod, ale po godzinie pracy to wylatuje cieple
powietrze.