Re: HDD Maxtor - temperatura

Autor: BSpider <peterbls_IhateSPAM_at_o2.pl>
Data: Sat 09 Oct 2004 - 12:36:23 MET DST

Użytkownik "bartosz skowron" <xterrorx@SPAM-OFF.o2.pl> napisał w wiadomości
news:1jvx3p68olfds.1s5jczsb9rgce.dlg@40tude.net...
> Cześć,
>
> jakie temperatury dysk MAXTOR S-ATA 120GB (mogę podać cały model, ale nie
> mam czasu szukać w tym momencie) może się grzać na bardzo małej pracy.
> Tzn. na małym zużyciu procesora bez żadnych działań na dysku poza grającą
> muzyką?
>
> Bo u mnie jest to ~51-52 st. wg SpeedFan. To nie za dużo?

OMG. To o wiele za dużo (górna granica niedaleko). Dla przykładu mój 80GB
Maxtor DM9 wersja P0 (nie jest to S-ATA ale to chyba bez znaczenia) ma po 2
godzinnej pracy 22 st. i żadko kiedy przekracza 30 (nawet kiedy pracuje
kilka dni pod rząd). Podczas największych upałów miał 35 st. Może pora
zastosować jakieś dodatkowe chłodzenie dysku albo kupić lepszą/większą
obudowę.

pozdr