Re: Dysk do zewnętrznej kieszeni - co wybrać?

Autor: silentboy <silentboy_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Sat 09 Oct 2004 - 17:56:27 MET DST

Ślepy <bo.i@po.co> napisał(a):

> Widzisz dysk 3,5" dużo noszony nie pożyje ci za długo. Dużo lepszym wyjściem
> byłby 2,5" ale w cenie 160gb kupisz czterdziestkę.

Mhm, i to mnie właśnie odstrasza...

> [...]
> w PC, nie nadają się do transportu, tym bardziej częstego. Musisz się
> obchodzić prawie jak z jajkiem, a i tak taki dysk szybciej dokonuje żywota,
> jest cieższy no i obudowa jest znacznie większa. Nie wspomnę o tym że każda
> obudowa 3,5" i 5,25" potrzebuje zasilania bezpośrednio z sieci, czyli musisz
> tachtać nie tylko kabel usb, a jeszcze kabel zasilajacy z transformatorem,
> co dodatkowo negatywnie wpływa na mobilność. Miałem dysk 3,5" i
> zrezygnowałem. Do przenoszenia (częstego) tylko 2,5" (obudowy takich dysków
> ciągną zasilanie po USB więc wpinasz tylko kabelek USB i działa!)

Dużo prawdy jest w tym co piszesz... Tylko cena mnie przeraża... Wiadomo,
chciałbym dużą pojemność za jak najniższą cenę, a np. 2,5" Fujitsu kosztuje
ok. 530 PLN (60GB). Plusem niewątpliwie jest brak zewnętrznego zasilacza...
Obudowa 5,25" nie wchodzi raczej w grę... 60GB to jednak trochę mało.

A co sądzicie o gotowych dyskach zewnętrznych? Np. serii Caviar External i
konkretnie -> WD Caviar External 80 GB WDXU-800BB-NE (USB 2.0). Cenowo jest on
porównywalny z Fujitsu 2,5" 60GB + kieszeń USB 2.0 ...
Czy inne gotowe produkty (dyski zewnętrzne) pożyją nieco dłużej? Opłaca się
coś takiego kupić czy jednak lepsza będzie obudowa 2,5" + notebookowy dysk?

--
Pozdrawiam,
silentboy