Re: Dysk do zewnętrznej kieszeni - co wybrać?

Autor: silentboy <silentboy_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Sat 09 Oct 2004 - 15:16:36 MET DST

Ślepy <bo.i@po.co> napisał(a):

> Każdy współczesny dysk w obudowie usb2 będzie pracował znacznie wolniej, w
> przypadku tego Hitachi same transfery będą około 3x mniejsze niż w przypadku
> podłączenia poprzez IDE. Zazwyczaj obudowy usb2 pozwalają na przesył z
> prędkościami do 20MB/s

Zdaję sobie z tego sprawę... Ale gdy chce się mieć jeden dysk do kilku
komputerów to nie pozostaje w zasadzie nic innego... Tym bardziej, że dysk
będzie dużo podróżował... Stąd zależy mi najbardziej na wytrzymałości dysku (w
transporcie) oraz jego możliwie niskiej temperaturze.
Z tym transferem jest aż tak źle? Oczywiście żaden producent nie podaje na
jaki rzeczywisty transfer można liczyć w jego obudowie na USB :/ Z utratą
wysokiej wydajności jednak liczyłem się od dawna :)

BTW obudowy na Firewire spisują się lepiej?

--
Pozdrawiam,
silentboy