Re: Niechlubny rekord Durona 800 MHz (Spitfire)

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Fri 08 Oct 2004 - 15:02:44 MET DST

Amrek <gissen@__USUN__TO_tlen.pl> wrote:

> To co wczoraj zobaczylem w BIOSie plyty w zakladce o temperaturze
> procesora przeraziło mnie zupelnie.

            No to Ty masz juz nauczke. Dla innych sugestia ponizej.

> Opisuje sytuacje: Mam stary 4-letni komp. na ECS K7VZA 1.1c oraz Duron
> 800 MHz (nie podkrecany). Wlaczylem kompa bo sciagalem 3DMarka 2005

            Oooo, nastepny :>
Po cholere ludzie sciagaja to ~300 MB g*, zwlaszcza na ECS VZA, D800 i
pewnie odpowiedniej do nich mocy grafiki. PRzeciez toto nawet na X800
sugeruje "ten komputer i grafika jest do bani, trzeba wydac 10k zl to moze
pokaze wiecej niz jednocyfrowy wynik FPS" co z obecnymi realnymi gierkami
ma bardzo malo wspolnego.

> poszedlem sobie na miasto. Wracam po 7-8 godzinach i jak nigdy nic
> siadam przed kompem zadowolony ze juz program mam na dysku. Ale czuje
> jakies dziwne cieplo od obudowy - zdziwilem sie bo nigdy tak goraco
> nie bylo. Otwieram obudowe i buchnelo goracym powietrzem .... widze ze
> wiatrak na radiatorze od procesora sie NIE KRECI !! O qvaaaaa
> pomyslalem.... zacial sie jebak... pokrecilem go i ruszyl...Uffff
> sprawdzam temperature w BIOS-ie i.... widze 98 stopni C!!!! Ja
> piernicze az mnie pot oblecial ze ten procek jeszcze sie nie spalił!!!

            A pamietasz filmiki na Tom's Hardware? Potem bylo mnostwo ludzi
opowiadajcych jak to K7 sie pali jak na kilka min zatrzymac wentylator.
Tyle tylko ze tam zdejmowali w czasie pracy systemu caly radiator bez
ustawionego zabezpieczenia przed przegrzaniem.

> Rozne temp Duronow widzialem ale zeby przy prawie 100 stopniach
> stabilnie pracowal to juz jest REKORD SWIATA:)

            Hmmm, na przyszlosc Tobie i innym przypominam o ustawiniu w setupie
zabezpieczenia [wylaczenie przy przekroczeniu danej temperatury] oraz
stosowanie softcoolerow - np: malego i niezasobozernego vcool'a, ktory przy
okazji pokazuje caly czas w trayu temp. CPU
            Niedawno robilem konfig dla znajmogo gdzie byla plyta z D800 i jakis
maly, czarny i zatarty radiator. Uparl sie ze nie wyda 30-40 zl na nowy
wentylator wiec wyczyscilem to zatarte badziewie WD40 i nasmarowalem olejem
do urzadze precyzyjnych. Jest OK bo kreci sie na 6800 RPM, jest ustawiona
blokada w setupie i softcooler. A ze ktos chce siedziec przy takim jazgocie
to jego sprawa i jego uszy. Inna rzecz ze powininem chyba brac nawet od
znajomych pienadze za takie rzeczy, bo nie chce mi sie rzezbic w takim g*e.

> Niestety prawdopodobnie sie przegrzal bo teraz srednia temperatura nie
> spada ponizej 55 stopni C. A wczsniej normalnie to bylo ze 40 st.C

            Przy takiej temperaturze to pasta stwrdniala i wyschla na wior.
Zdejmij radiator, wyczysc i zmien paste bo teraz stanowi raczej blokade
w przewodzeniu ciepla niz ulatwienie, cowidzisz po temperaturze obudowy
CPU.

> Ciekawy jestem jaka jest temp krytyczna dla Duronow (Spitfire)? Skoro
> moze pracowac przy 98 st C to chyba nie jest to zly procek?

            Link juz dostales. A stare Celerony Mendocino potrafily jak nigdy nic
pracowac i do 110 stopni. PRzy takiej temperaturze to juz jest zagrozenie
dla laminatu plyty i samej podstawki ;> Sam widzialem konfigi gdzie
wentylatory stanely i nie dzialaly przez kilka miesiecy, a do serwisu
trafily tylko dlatego ze sie zawieszaly w gierkach itp [przy takim
przegrzaniu to normalne].

--
MSI K7T Turbo2; ATB0 1700@2000+ 1,5V; 640MB PC133 RAM Inf/Spec;TTC-D5TB/4TC
SamsungSM750P; R9550 400/500; SkyStar 2.6C; SBLive1024 & Hitachi CXW700/E85