paranoja z dyskiem

Autor: nemo <nby_at_o2_ciach_.pl>
Data: Fri 08 Oct 2004 - 08:52:05 MET DST

Witam!
ciut dlugie..

mam dysk caviara wd800jb (dysk ma niecaly rok) i zainstalowany na nim jest
w2k.
a problem wyglada tak, ten dysk jest podlaczony samodzielnie jeden jedyny na
tasmie jako primary master, na drugiej tasmie podlaoczone sa combo cd-rw
lite-on'a i cd-rom LG (niby wszystko podpiete wzorcowo) ale:
jak zagladam do ustawien kontolerow ide to na kanale podstawowym(primary)
dostaje ze dysk chodzi w trybie PIO, na kanale pomocniczym (secondary) combo
smiga na UDMA a cdrom na DMA!!! [mam chipset via(kt400a); sterowniki
hyperion'a zainstalowane], po przepieciu dysku jako secondary
slave(wyladowalna jednej tasmie z nagrywarka) a cdromu jako primary master
ustwienia sie troche zmienily: cdrom byl DMA na kanale podstawowym a dysk na
pomocniczym tez!!!(wiec chyba nie wina kontrolera na plycie...chyba)
po powrocie do poprzednich ustawein sytuacja ta sama, zamienilem nawet
tasmy, ale to tez nic nie dalo bo napedy optyczne smigaja w dma a dysk w
pio.
acha ktos mi doradzil instalacje via miniport driver, po restarecie dostalem
"blad stopu" i sugestie zeby odinstalowac nowe dyski i kontrolery. gdzie
tkwi problem???
czy pada mi dysk i jak jest sam na tasmie to nie potrafi sie ustawic w
UDMA?? dopiero z innym urzadzeniem pracujacym w tym trybie moze tak
pracowac??

dzieki wielkie za pomoc