Re: Procesory 32 bitowe=8GB ?

Autor: radarek <pyton0_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 07 Oct 2004 - 10:14:00 MET DST
Message-ID: <ck2tt7$ujk$1@mamut1.aster.pl>
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original

Użytkownik "Mancer" <mancer@o2.pl> napisał w wiadomości
news:ck1r76$m66$1@inews.gazeta.pl...
> Wiktor S. <look@my.sig> napisał(a):
>> Rzadko jest potrzeba działań na liczbach
>> całkowitych większych od 2 czy 4 miliardów, a rejestry
>> zmiennoprzecinkowe są od dawna 80-bitowe, MMX 64, a SSE - 128.
>
> Z powodów wydajnościowych ciągle używa się 32bitowego typu
> zmiennoprzecinkowego (float). To jest standard w DirectX.

Tyle ze procesor wszystkie dzialania zmiennoprzecinkowe wykonuje
na 80bitowych liczbach, wiec trudno mowic o jakims powaznym
zysku wydajnosci. Nie znam sie na dx, ale pewnie powodem uzycia
32bitowych liczb jest to, ze zajmuja mniej miejsca (co moze
spowodowac jakis wzrost wydajnosci przy transferze danych w
pamieci itp, ale nie przy wykonywaniu dzialan arytmetycznych)
Received on Thu Oct 7 10:15:20 2004

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Thu 07 Oct 2004 - 10:51:05 MET DST