Wiktor S. <look@my.sig> napisał(a):
> Szersze rejestry pozwalają na szybsze działania na dużych liczbach (które
> się nie mieściły w mniejszych), ale w żadnym razie nie przyspieszają
> operacji na mniejszych liczbach.
Potrafią w niektórych przypadkach przyśpieszyć. I to nawet 2-krotnie.
Zwłaszcza w obróbce bloków danych np. po przez operacje logiczne.
W praktyce to np. nakładanie maski na obrazek. przy 64 bitach wejdą
dwa 32bpp pixele na raz do jednego rejestru.
Tyle że do tego zazwyczaj używa sie mmx/sse ;)
> Rzadko jest potrzeba działań na liczbach
> całkowitych większych od 2 czy 4 miliardów, a rejestry
> zmiennoprzecinkowe są od dawna 80-bitowe, MMX 64, a SSE - 128.
Z powodów wydajnościowych ciągle używa się 32bitowego typu
zmiennoprzecinkowego (float). To jest standard w DirectX.
-- Wojciech "Mancer" PrzybyszReceived on Thu Oct 7 00:25:18 2004
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Thu 07 Oct 2004 - 00:51:04 MET DST