Re: jak odzyskać dane z uszkodzonego dysku. stawiam żubrówk

Autor: BSpider <peterbls_IhateSPAM_at_o2.pl>
Data: Wed 06 Oct 2004 - 16:38:07 MET DST

Użytkownik "Marek Lewandowski" <lewan_m@poczta.antyspam.onet.pl> napisał w
wiadomości news:ck0moc$42s$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Karol" <spamy@op.pl> napisał w wiadomości

> Poczytałem to co proponujesz i wyciągnołem jeden w niosek jak sobie easy
> recovery nie poradzi to masz dać dysk do firmy i za becalować.
> Może jednak są jakieś metody którymi można się podzielić. a nie top
> sacret.

Ok podam jedną czasami skuteczną metodę na stukającą głowicę (dysk nie
rozpoznawany w BIOSie). Zastosowanie poniższej metody tylko na własne
ryzyko!!! Proponuję unieść dysk około 2 metry nad stołem i ze średnią siłą
raz uderzyć stroną na której znajduje się etykieta w stół :). Jeżeli się
uda, to dysk bezpośrednio po tym zabiegu powinien być rozpoznany przez BIOS
(i ewentualnie mieć parę fizycznych defektów powierzchni typu bad sektory).

> Np. Jak padnie elektronika to przekkładasz z identycznego dysku i z dużym
> prawdopodobieństwem odczytasz dane. Koszt takiej operacji to koszt dysku
na
> allegro.
> Może ktoś próbował przełożyć talerze na świerzym powietrzu (w
> pomieszczeni bez jakiś filtrów) i może da się odczytać dane w dysku który
ma
> padniętą głowicę. Może dysk potem trzeba wyżucić ale przy starym dysku to
> dalej jest cena dysku na allegro i to jesttaniej niż 100zł/GB.

Otwieranie dysku i przekładanie talerzy jest bez sensu. Rzadko kiedy udaje
się taki dysk ponownie uruchomić.

pozdr.
BSpider
http://www.drevitalize.go.pl