Re: Procesory 32 bitowe=8GB ?

Autor: MPiotrek <pm_at_xnet.one23.pl>
Data: Wed 06 Oct 2004 - 15:48:10 MET DST

Użytkownik "Radek Cichy" <rc1977@wytnij.tlen.pl> napisał w wiadomości
news:ck0fti$rtc$1@news.onet.pl...
> Poczytaj trochę o procesorach i asemblerze. A obrazowo to można porównać
> procesor 32-bitowy i 64-bitowy jak samochód z silnikiem o pojemności 1,2
> litra i 3 litry.
> Poczytaj o operacjach zmiennoprzecinkowych i będziesz wiedział jaka jest
> róznica dla dwukrotnie dłuższego słowa (hint: dokładność -> szybkość
> obliczeń). A to tylko jeden z wielu aspektów ...

Hmm, nie wydaje mi się, żeby rejestry w jednostce zmiennoprzecikowej zostały
wydłużone w A64 bądź IA-64. Po 64 bity dostały rejestry w jednostce
stałoprzecinkowej.
W jednostce zmiennoprzecinkowej od lat operuje się na pojedynczej bądź
podwójnej precyzji (pomijając rozszerzenia typu SSE, 3D-Now,...) i to
wystarcza póki co
wystarcza.

Z tym przyspieszeniem to też trochę przesadziłeś. Wprawdzie np. mnożenie
liczb 64 bitowych na procesorze 64-bit wykonujesz jedną operacją a na 32-bit
potrzebujesz 4 operacji mnożenia i trzech dodawania ale weź pod uwagę to, że
złożoność układu mnożącego jest dużo, dużo większa przy 64 bitach - wiecej
poziomów bramek, stąd więcej cykli potrzebnych do przetworzenia operacji.
Ogólnie przewaga architektury 64-bit nad 32-bit jest, ale nie tak drastyczna
jakby się można spodziewać.

--
|\/||_|