Re: Procesory 32 bitowe=8GB ?

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Wed 06 Oct 2004 - 13:40:31 MET DST

Użytkownik "Wiktor S." <look@my.sig> napisał w wiadomości
news:ck0gh8$4ff$1@news.onet.pl...

> Jeśli programista/twórca kompilatora nie zakłada bezsensownie, że adres
> może być ujemny, to nie ma problemu z całymi 4 GB.

Ma zasadniczy problem, bo obszar teoretycznie dostępny dla aplikacji jest
ograniczony, w zależności od systemu, do 1 lub 2 GB. Reszta adresów jest
tylko dla systemu operacyjnego.

W typowych Unixach jest to 1 GB dla kodu i 1 GB dla danych, w Linuksie
bodajże 1 lub 2 GB razem (w zależności od kompilacji jądra), w Windows coś
podobnie.