Re: Procesory 32 bitowe=8GB ?

Autor: Radek Cichy <rc1977_at_wytnij.tlen.pl>
Data: Wed 06 Oct 2004 - 10:13:05 MET DST

Użytkownik Karol napisał:

> Czesc
> Znalazłem dzisiaj opis taniego serwera na Xeonie. Nie rozumiem tylko
> jednej rzeczy. Xeon to ztcw. architektura 32 bitowa, a ta jak dotąd
> myślałem potrafi zaadresować do 4GB pamięci RAM. Tu jest jednak zdanie:
>
> "W wersji podstawowej serwer dysponuje pamięcią RAM o pojemności 512 MB
> (maks. 8 GB)"
> Czy są jakieś technologie, które pozwalają na rozszerzenie adresowania
> procesora 32-u bitowego ?
>
> http://www.networld.pl/news/news.asp?m=35&id=71115

A nie jest przypadekim tak, że szyna adresowa jest szersza ? Co za
problem aby 32-bitowy CPU miał 40, 48 czy 64-bitową szynę adresową ?

Cytat z opisu do Xeona :
(http://www.intel.com/design/xeon/datashts/252135.htm)

A[35:3]# (Address) define a _2^36_ byte physical memory address space.
In sub-phase 1 of the address phase, these pins transmit the address of
a transaction. In subphase 2, these pins transmit transaction type
information. These signals must connect the appropriate pins of all
agents on the front side bus. [...]

2^36 = 68 719 476 736 (64 GB)
2^32 = 4 294 967 296 (4 GB)

Czytać, czytać, czytać ...