Re: Wroclaw, P4 3,06 z HT

Autor: oOSzachoOo <szacho_at_go2.pl>
Data: Tue 05 Oct 2004 - 23:57:17 MET DST

>a to były Intelki z HT na 533 ???? Pierwsze słyszę. HT jest
>zaimplementowane w prockach z FSB 800

Tak były takie (intel w swojej ofercie pod nazwą P IV ma różne produkty i
bardziej i mniej trafione.
Apropo całej dyskusji, rodzina 845 pamięta jeszcze czasy sdr, powinno mówić
samo za siebie, obecne wersje tego value chipset, są tylko podkręconą wersją
tego starego. Ale to pół biedy bo płyte możemy zawsze wymienić (np na 875)
dając sobie większe pole do maneweru, miałem na myśli to że jeśli kupimy
procesor na szynie 133 to nie będziemy mogli w przyszłości rozbudowac
rozsądnie swojego komputera bo właśnie te `133 będzie wąskim gardłem, Procesor
tej klasy kosztuje około 700-800PLN, nie wiem czy jest sens kupować coś co z
góry będzie przestarzałe!!!! w przypadku dalszej rozbudowy, zresztą myślałem
zawsze że sprzęt komputerowy jest kompatybilny w dół(choć nie zawsze znowu
intel się kłania ze swoim nowym mostkiem południowym, który ni w cholere nie
jest kompatybilny w dół). Teraz intel robi następne świństo czyli zmienia
socket oferując w tym samym czasie nową rodzinę chipsetów 915 i 925, które
biją na głowe wszelkie konstrukcje poprzednie, sęk w tym wszystkim jest taki
że nie ma potrzeby pakować się w jakiegoś szrota kiedy możemy trochę poczekać
dołożyć naprawdę trochę więcej i mieć coś zupełnie nowego. (w zależności od
naszych kochanych dystrybutorów sprzętu :) )

Ludzie patrzcie na specyfikację chipsetu, szyny systemowej przepustowości
między mostkiem północnym a procesorem to są ważniejsze cechy niż jakieś puste
GHZ, jako ciekawostkę dodam wam iż Intel wielki zwolenni podnoszenia
czestotliwości taktowania powoli zaczyna odwracać się od tego, i tak robi inne
różne dziwne rzeczy np nowa tendencja to przepychanie się w cachu drugiego
poziomu, (jakieś HT które tak naprawdę niewiele daje w codziennym
zastosowaniu) sam zresztą stwierdził że w nowych procesora z serii d5xxi d6xx
podnoszenie częstowtliwości o 200MHZ przynosi minimalne korzyści.

Pozdrawiam

     archiwum i przeszukiwanie newsów
        http://www.polnews.pl