Re: Eizo 21" -świszczy

Autor: Paweł Cern <imie_at_nazwisko.neostrada.pl>
Data: Tue 05 Oct 2004 - 21:30:12 MET DST

"Tomasz Jurgieleiwcz" <tom@a3.pl> wrote in message
news:33s5m0dqj2ujpp50nr337g84tibe7gt0sm@4ax.com...
> Świszczenie i pykanie może świadczyć o uszkodzeniu transformatora
> wysokiego napięcia (piszczenie) lub wcześniejszej wymianie go na inny,
> nie do końca taki jak trzeba (pykanie).
>
> Wymiana tego elementu jest z reguły nieopłacalna, chyba że na
> pochodzący z demontażu.
>
> Tak swoją drogą ciekawe kiedy się skończy nabieranie ludzi na
> monitory które miały trafić na złom za granicą. Skala zjawiska jest
> porażająca...

Szanujący się elektronik zapewne wie że podobny efekt daje uszkodzony
kineskop. Na przykład jeśli odpryśnie odrobina kleju na styku ścianki
czołowej i tuby, mogą pojawić się przepięcia do pętli rozmagnesowującej.
Jeśli podczas tego pykania widoczne są na ekranie zaburzenia w postaci
nasilenia / osłabienia kolorów, przepięcia powstają między elektrodami
wyrzutni elektronów. Także wcale nie musi to być trafopowielacz.

Nie wyciągaj pohopnych wniosków na temat nabierania ludzi na podstawie
awarii jednego czy dwóch monitorów. Osobiście miałem do czynienia z
monitorami LG z podobną usterką, sprzedanymi przez LG Polska. Z wywiadów
wiem że w porównaniu do liczby wszystkich sprzedanych monitorów jest to
poniżej 1%.

Paweł Cern